Παρασκευή 30 Δεκεμβρίου 2016

ΕΥΑερα: «Αν υπήρχε Άγιος Βασίλης»…


Γράφει
η Εύα Τσαροπούλου

Αν υπήρχε Άγιος Βασίλης, θα του ζητούσα…

…να μην ξαναζήσω χρονιά σαν αυτή που πέρασε, αυτή τη χρονιά της απώλειας, που αποχαιρέτισα «μεγάλους» ανθρώπους, ενώ ταυτόχρονα, μέτρησα χασούρες, που δεν περιορίστηκαν μόνο στο εισόδημά μου…

…να έχω χρήματα για να αγοράζω όλα εκείνα τα πράγματα που τα χρήματα αγοράζουν, χωρίς να χάσω όλα αυτά που ήδη έχω και δεν μπορούν να αγοραστούν με αυτά...

…να μου αλλάξει τον τρόπο που βλέπω τα πράγματα, διότι μόνο έτσι θα αλλάξουν τα πράγματα που βλέπω...

…να μην με
αφήσει να πετάξω κάτι καλό για κάτι που μοιάζει καλύτερο, για να ανακαλύψω αργότερα ότι το καλό ήταν πραγματικά πολύ καλό και το καλύτερο απλώς δεν ήρθε ή αυτό ήταν το καλύτερο για μένα...

…να με κάνει να μην μπερδεύω μια κακή μέρα που θα έχω, με μια κακή ζωή, γιατί καθόλου το ίδιο πράγμα δεν είναι και η παρεξήγηση είναι μοιραία...

…όχι να έχω μια ευκαιρία, αλλά να μπορώ να βλέπω την ευκαιρία, όταν αυτή παρουσιάζεται...

…να χαμογελάω σε κάθε ευκαιρία, όχι γιατί η ζωή μου είναι εύκολη ή όπως ακριβώς θα την ήθελα, αλλά γιατί έχω επιλέξει να είμαι ευχαριστημένη για όλα τα καλά που έχω και για όλα τα προβλήματα που γνωρίζω ότι δεν έχω...

…να αποδέχομαι περισσότερο τις αποφάσεις που παίρνω, ώστε να χρειάζεται όλο και λιγότερο να τις αποδέχονται οι άλλοι...

…να σταματήσω να ανησυχώ τόσο για ανθρώπους που δεν ανησυχούν καθόλου για μένα...

…να αποκτήσω επίγνωση του ότι η περιβόητη αξιοπρέπειά μου δεν μπορεί να γίνεται σημαία μόνο για συγκεκριμένη χρήση, σε συγκεκριμένη περίοδο, ενώ μου την τσαλαπατούν ανετότατα σε όλες τις άλλες περιόδους και μάλιστα με την άδειά μου...

…να πιστέψω περισσότερο στον εαυτό μου, όχι συγκρίνοντάς τον με κάποιους άλλους, αλλά συγκρίνοντάς τον με αυτό που ήταν πέρσι ή πρόπερσι και να πράττω βελτιωτικά...

…να μην προσποιούμαι ότι δεν συνέβησαν αυτά που συνέβησαν, διότι αυτό δεν με γλιτώνει καθόλου από τον πόνο που μου προκαλούν, αφού συνέβησαν ούτως ή άλλως. Εξάλλου, πώς θα αλλάξω κάτι που αρνούμαι να αντιμετωπίσω;

…να μην ενδιαφέρομαι για το τι σκέφτονται οι άλλοι για μένα, αλλά να επικεντρωθώ στο πώς θα γίνομαι καλύτερη ώστε να σκέφτομαι _εγώ_ καλύτερα για μένα...

…να σταματήσω να ανησυχώ, σπαταλώντας χρόνο κι ενέργεια, αφού ανησυχώντας δεν αλλάζει στ’ αλήθεια κάτι πέρα απ’ το να χάνεται η χαρά μου, τη στιγμή που τη χρειάζομαι πιο πολύ...

…να μην προσπαθώ να ελέγξω τα πάντα, καταλήγοντας να μην απολαμβάνω τίποτα. Αν δεν μπορώ να ελέγξω τα πάντα, ας ελέγχω τουλάχιστον το πώς αντιδρώ εγώ σ’ αυτά...

…να μου φέρει καινούργια ξεκινήματα κι ας μου φαντάζουν πολύ τρομακτικά από δω που τα κοιτάζω...

…να κάνω έναν άνθρωπο ευτυχισμένο και δεν θα ήταν άσχημη ιδέα, αν ξεκινούσα απ’ τον εαυτό μου.

Άγιος Βασίλης δεν υπάρχει. Το ξέρω. Φρόντισαν να μου το πουν εδώ και χρόνια.
Καλύτερα που δεν υπάρχει, νομίζω.

Διότι, αν υπήρχε Άγιος Βασίλης, θα με ρωτούσε σίγουρα πόσο καλό κορίτσι ήμουν φέτος εγώ, για να αξίζω όλον αυτόν τον απαιτητικό κατάλογο! Δικαιολογημένα!

Δεν ήμουν «καλό κορίτσι», αυτό έχω να πω. Ωστόσο, αυτό δεν εμπόδισε ποτέ κανέναν απ’ το να θέλει και να ζητάει πράγματα, ακόμα κι αν δεν τα αξίζει.

Ξέρω ότι Άγιος Βασίλης δεν υπάρχει. Αλλά δεν πειράζει. Διότι, έτσι δεν θα έχω κανέναν να φορτώνομαι για όλα όσα δεν έκανα η ίδια για μένα, παρά μόνον εμένα…

Ξέρω ότι Άγιος Βασίλης δεν υπάρχει. Γι’ αυτό είμαι τόσο ευτυχισμένη που ο παλιός χρόνος μου πήρε μεν τόσα σημαντικά, τόσα σπουδαία πράγματα, αλλά μου χάρισε ταυτόχρονα, τη συγχώρεση όλων εκείνων που στεναχώρησα, πίκρανα ή νευρίασα ούσα «όχι και τόσο καλή». Εκείνων που μου φτιάχνουν τη ζωή. Εκείνων των πολύ σημαντικών. 

Και δεν χρειάστηκε κανενός η μεσολάβηση γι’ αυτό.

Ήμουν τυχερή. Και τούτη τη χρονιά. Ετούτη τη χρονιά της απώλειας.
Έχασα πολλά. Κέρδισα άλλα τόσα, ίσως πολύ πιο σημαντικά.
Είμαι ευγνώμων. Πολύ ευγνώμων. Κι έτοιμη, για ό,τι φέρει η καινούργια...

Αν υπήρχε, ωστόσο, Άγιος Βασίλης κι έπρεπε να του γράψω ένα γράμμα, θα ήταν μόνο τούτες οι δυο γραμμές:

«Άγιε μου Βασίλη, δεν θέλω τίποτα άλλο φέτος από σένα. Φέτος σε χρειάζονται αλλού, πολύ περισσότερο από μένα. Εγώ, με μια καλή υγεία και όλους όσους αγαπώ στο πλάι μου, έχω ήδη όλα τα δώρα που χρειάζομαι κι όσα μπορεί να μου λείπουν, με τη βοήθειά τους, θα τα βρω στην πορεία»…



Φτιάξτε μια όμορφη, νέα χρονιά για σας και όλους όσους αγαπάτε! Κι όλα να σας είναι Ευάερα...


ABBA – HAPPY NEW YEAR



2 σχόλια:

  1. Δεν σε φοβάμαι εσένα όπως κι αν έρθουν τα πράγματα με το μυαλό και τη καρδιά που έχεις κάνεις θαύματα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Πολύ ωραία λόγια, ευχαριστώ πολύ!
      Να έχουμε όλοι μια καλύτερη χρονιά!

      Διαγραφή