Σάββατο 23 Ιανουαρίου 2016

Μεταξύ μας με καφέ και με τσιγάρο (Νο 57)

Το εβδομαδιαίο χρονογράφημα του grpost,
δια χειρός Πέμυς Γκανά


Φρουί γλασέ

Εξελέγη ο Κυριάκος!
Βγήκε με δόξα και καμάρι πρόεδρος της Νέας Δημοκρατίας κι αμέσως πήρε κεφάλι στις δημοσκοτέποιες κι εν μέσω της αναμενόμενης κυβερνητικής κατρακύλας.
Βγήκε περιχαρής και η κυρία Ευθαλία, η αρχικουτσομπόλα της γειτονιάς μας, στους δρόμους.
Ανήμερα του αγίου Ευθυμίου -μεγάλη η χάρη του- έξω απ το φιλόπτωχο της ενορίας μας, περιτριγυρισμένη από δώδεκα φωνασκούσες μαυροντυμένες θείες και
κρατώντας στα χέρια της ένα κουτί τίγκα στα φρουί γλασέ.
Γυάλισε το μάτι μου.
Χρόνια είχα να φάω φρουί γλασέ απ το καιρό που ζούσε η γιαγιά μου ...
Τα είχα ξεχάσει, η αλήθεια είναι.
-Όχι εσύ δεν παίρνεις, μου είπε άγρια όταν την πλησίασα. Και έστρεψε μακριά μου το κουτί.
-Μα γιατί; έκανα την ανήξερη.
-Γιατί είσαι από τους άλλους ...
-Καλέ αν ήμουν με τους άλλους, εδώ θα ήμουν τώρα; Δεν θα είχα διοριστεί σύμβουλος πρωθυπουργού, σύμβουλος υπουργού ή έστω σύμβουλος βουλευτού επικρατείας;
Το σκέφτηκε η κυρία Ευθαλία.
-Σίγουρα; Με ρώτησε διστακτικά.
-Μα τι λέμε τώρα!
-Τον ψήφισες βρε τον Κυριάκο;
-Μονοκούκι!
-Καλά, να σε τρατάρουμε τότε. Πάρε και για τα παιδιά.
Γαϊδουριά πείτε το, τσιπιά πείτε το, πήρα ένα απ΄ όλες τις γεύσεις.
Ωραιότατα και φρεσκότατα.
Χάρηκε και η κυρία Ευθαλία, χάρηκα και εγώ που με συμπάθησε επιτέλους.
-Άντε και πρωθυπουργός ευχήθηκε.
-Και πρόεδρος της Δημοκρατίας, ευχήθηκα μπουκωμένη και εγώ.
-Άρχισες πάλι τα κομμουνιστικά;
-Μα τι λέτε τώρα, με παρεξηγείτε!
Της χαμογέλασα και κατηφόρισα με τα γλυκά στα χέρια.

Με έβαλε σε σκέψεις η στιχομυθία.
Το σκέφτηκα απ' εδώ το σκέφτηκα απ'  εκεί, και το αποφάσισα.
Μάζεψα ότι φωτογραφίες είχαν ξεμείνει από παππούδες, γιαγιάδες, θείες και κάτι μπατζανοκούνιαδα.
Έχω και εγώ αν θέτε να ξέρετε ιστορίες παππούδων που πολέμησαν στα βουνά.
Τι νομίζατε;
Μόνο ο πρόεδρος θα έχει;
Μια και δυο πήγα και χτύπησα πόρτες.
-Τοκ τοκ, γεια σας. Ήλθα!
-Καλώς μας βρήκες. Τι θέλετε;
-Εργασία.
-Μάλιστα, περάστε. Με το αριστερό καλέ!
-Συγνώμη, μπερδεύτηκα!
-Κανένα πρόβλημα, θα μας πάρει λίγο χρόνο μα θα το συνηθίσουμε! Λοιπόν τι έχετε να επιδείξετε;
-Αριστερούς προγόνους, αναντάμ παπαντάμ και από τα δυο σόγια των γονιών μου.
-Ενδιαφέρον αυτό. Εσείς;
-Καλά είμαι ευχαριστώ.
-Όχι εννοώ, κομματική ταυτότητα έχετε;
-Ναι βέβαια, στα δεκαπέντε μου πέρασα μια βόλτα από τον Ρήγα.
-Και μετά;
-Μετά όλα καλά, υγιαίνω και το ίδιο επιθυμώ και δι υμάς!
-Μάλιστα, ευχαριστούμε.
-Κοιτάξτε, μια part time δουλειά θέλω με ΙΚΑ, γιατί με αυτό το μπλοκάκι να ... πως να σας το εξηγήσω ...δεν βγαίνω, βάζετε και αυτούς τους επιπλέον φόρους ... καταλαβαίνετε ...
-Ναι βέβαια καταλαβαίνω. Είστε όμως και εσείς οι ελεύθεροι επαγγελματίες ολίγον κλέφτες, ολίγον δεξιοί, και εν πάση περιπτώσει δεν μπορεί να είστε επιχειρηματίες και να μην πληρώνετε το κράτος! Ντροπή σας.
-Δίκιο έχετε για αυτό λέω και εγώ να βοηθήσω βάζοντας ενεργά πλάτη στην κυβέρνηση. Να γίνω  δημόσιος υπάλληλος.
-Στο σωστό δρόμο μπήκατε!
- Ορθώς ομιλείτε.
-Και τι θα θέλετε να κάνετε, για να έχουμε καλό ερώτημα;
-Εμ! Θα ήθελα να συμβουλεύω τον πρωθυπουργό!
-Μάλιστα, είστε οικονομολόγος;
-Όχι προς Θεού, έχει σημασία;
-Όχι κυρία μου καμία σημασία απολύτως.
-Έχω όμως φίλους ράπερ και καταληψίες διαφόρων υπηρεσιών και σχολών, χρόνια στο κουρμπέτι…
-Θα μελετήσουμε το αίτημα σας και θα σας ειδοποιήσουμε πάραυτα.
-Θα αργήσουμε;
-Μπα, προκάνουμε δεν προκάνουμε σαν κυβέρνηση. Να σας τακτοποιήσουμε και εσάς, τι στο καλό δικό μας παιδί είστε....
Χάρηκα που λέτε και εγώ.
Πολιτικός πολιτισμός.
Αξιοκρατία.
Οι ικανοί και οι άξιοι στα πόστα που τους πρέπουν.
Και μαζί με αυτούς και εγώ!
Συμβουλάτορας!
Ότι ονειρευόμουν πάντα.
Πρωτοδεύτερη φορά Αριστερά, καλώς ήλθες ξανά!

...Τι σου κάνει όμως ένα φρουί γλασέ πρωί πρωί ανήμερα του αγίου Ευθυμίου, μεγάλη η χάρη του…. μέχρι και δουλειά αποκτάς ....

ΥΓ.
Κύριε Σακελλαρόπουλε δεν θα ξαναγράψω λέξη για εσάς, ιδίως από την στιγμή που μου γνωστοποιήσατε την πρόθεσή σας για επικείμενη απόλυση μου ...
Μια χάρη θέλω μόνο, ως καλή, έμπιστη κι ευσυνείδητη συνεργάτις.
Απολύστε με την επόμενη της πρόσληψής μου από τον -και για τον- αξιότιμο κύριο πρωθυπουργό της Ελλάδος.
Μέχρι τότε δεν θα σας ξαναπώ τίποτα για την λούφα και παραλλαγή που επιδίδεστε στις αργίες, εορτές και πολλές καθημερινές!

Καλό Σαββατοκύριακο να έχουμε.

Χαιρετώ σας!

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου