Σάββατο 11 Ιανουαρίου 2014

Αεροπλάνα Piaggio του ΕΚΑΒ: Ένα ακόμη ατιμώρητο σκάνδαλο πέριξ του κράτους!

Γράφει
ο Φώτης Σαραντόπουλος




Επειδή αυτό το «μαζί τα φάγαμε» του Πάγκαλου πάντα με εκνεύριζε –δεδομένου ότι αν ήθελε να είναι τίμιος, έστω και για λίγο, θα έπρεπε να πει «εσείς πληρώνατε – εμείς σπαταλούσαμε, είτε για να εκλεγόμαστε είτε επειδή ήμασταν ανίκανοι και ζώα»- έχω βάλει σκοπό να μην αφήσω να ξεχαστεί ούτε ένα από τα σκάνδαλα των προηγουμένων δεκαετιών.
Ένα από αυτά, όχι το μεγαλύτερο, αλλά ενδεικτικό του πώς κουκούλωναν τα σκ@τά τους σαν τις γάτες, είναι το σκάνδαλο των α/φ διακομιδής ασθενών Piaggio.
Ας το πάρουμε από την αρχή:

Το  Piaggio P.180 Avanti ήταν (και είναι) ένα εξαιρετικό αεροσκάφος για την κατηγορία του, με πολύ καλές επιδόσεις (οικονομία, αυτονομία, ταχύτητα), με «φουτουριστικό» σχεδιασμό (πτερύγια canard, πτέρυγα τοποθετημένη πίσω από το κέντρο βάρους, turboprop κινητήρες Pratt & Whitney PT6A-45 σε διαμόρφωση ώσης κλπ).
Το 1998, αν θυμάμαι καλά, παραγγέλθηκαν 2 τέτοια για λογαριασμό του ΕΚΑΒ, σαν «αεροσκάφη αεροδιακομιδών ασθενών» (μαζί παραγγέλθηκαν και 5 ελικόπτερα Αgusta A-109 Power).
Η ιδέα ήταν απλή:
Τα 5 ελικόπτερα Α-109 θα αναλάμβαναν τις αεροδιακομιδές από τα κοντινά νησιά και όποια άλλα σημεία δεν διέθεταν αεροδρόμιο, ενώ τα 2 Piaggio Avanti θα έκαναν τις αεροδιακομιδές μεγάλων αποστάσεων, από αεροδρόμια.

Tα Piaggio P.180 Avanti ήρθαν στην Ελλάδα στις αρχές της δεκαετίας του 2000, αλλά ΔΕΝ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΗΘΗΚΑΝ ποτέ !!!.
Η Επιτροπή Παραλαβής έκρινε ότι ήταν ακατάλληλα λόγω μικρής θύρας, δεδομένου ότι το φορείο με τον ασθενή δεν χώραγε να περάσει από τη θύρα φόρτωσης του αεροπλάνου (!)
Όμως, τα α/φ που παραλήφθηκαν ήταν έτσι όπως είχαν παραγγελθεί.
Δεν ήταν λάθος της Piaggio.
Κι αφού δεν ήταν λάθος των κατασκευαστών, πληρώθηκαν κανονικά κι έμειναν αποθηκευμένα στο Β.Α. υπόστεγο του πάλαι ποτέ αεροδρομίου του Ελληνικού.

Άραγε, αυτοί που τα επέλεξαν, δεν ήξεραν για τις πόρτες;
Και είναι πράγματι αυτό το πρόβλημα;
Μάλλον απίθανο, αφού ίδια αεροσκάφη χρησιμοποιούνται από το Πολωνικό «ΕΚΑΒ», την Ομάδα Διάσωσης της Καναδικής Αστυνομίας, αλλά και από ιδιωτικές εταιρείες αεροδιακομιδών στις ΗΠΑ και αλλού.
Οι γιατροί του EKAB (μέλη της επιτροπής αποδοχής) δώσανε ως λόγω απόρριψης ότι «δεν χωράει φορείο για παραπληγικούς ή για εύσωμους ασθενείς» !!!
Σιγά ρε παιδιά …
Αν ήταν αυτός ο λόγος (και ιδίως αν αυτό ήταν ευθύνη της Piaggio), ας ζητούσαν μείωση τιμής και ας έστελνε η ΠΑ για τις περιπτώσεις αυτές C-130.
Πόσα τέτοια περιστατικά θα τύχαιναν;

Ο πραγματικός λόγος λέγεται ότι ήταν άλλος:
Οι γιατροί του ΕΚΑΒ πληρώνονται έξτρα τα πτητικά, ανάλογα με τις ώρες που πετούν. Και σε μία διαδρομή π.χ. Αθήνα – Ρόδο, οι ώρες πτήσης με ελικόπτερο «γράφουν» διπλές (αφού το ε/π είναι πολύ πιο αργό).
Δεν ξέρω αν ήταν αυτός ο λόγος, όπως έχει γραφεί, τα συμπεράσματα δικά σας.
Ξέρω όμως ότι αφ’ ενός τα χρυσοπληρώσαμε και έμειναν άχρηστα, αφ’ ετέρου με τη μη χρησιμοποίηση των αεροπλάνων, λόγω του «προβλήματος» αυτού, απέμειναν τα 5 ελικόπτερα για να σηκώσουν ολόκληρο το βάρος των αεροδιακομιδών, σε όλη την επικράτεια, ημέρα και νύχτα και με κάθε καιρό, και με ό, τι συνεπαγόταν αυτός ο επί πλέον φόρτος, σε σχέση και με την καταπόνησή τους αλλά και τα 3 τραγικά δυστυχήματα που σημειώθηκαν, με τελικό αποτέλεσμα να παροπλισθούν και αυτά από το ΕΚΑΒ.

Μην θεωρήσετε ότι τα ελικόπτερα δεν ήταν καλά (γιατί ακούστηκε και αυτό).
Το περιοδικό Flight International είχε κάποτε για εξώφυλλο το Agusta A109E Power, με τίτλο «Ferrari of the Skies».

Αλλά ας πάμε πίσω στα αεροπλάνα.
Η ιστορία των Ελληνικών «Medevac» Piaggio P-180 Avanti του ΕΚΑΒ θα μείνει στην ιστορία σαν μία (ακόμα) ιστορία κατασπατάλησης δημοσίου χρήματος (αλλά και κοινοτικής χρηματοδότησης), για την οποία δεν λογοδότησε ακόμη κανείς, όπως θα συνέβαινε σε κάθε ευνομούμενη πολιτεία.

Για την ιστορία (και αφού κάποια εποχή υπήρξαν σκέψεις για να χρησιμοποιηθούν σε αποστολές ναυτικής συνεργασίας, από το Π.Ν. ή το Λ.Σ. με αισθητήρες, ραντάρ Telephonics, υπέρυθρες κάμερες, αποστασιόμετρο και σύστημα αποστολής που είχαν κόστος περίπου 15,5 εκατομμύρια ευρώ), τα αεροπλάνα πωλήθηκαν τελικά «κοψοχρονιάς»:
Το πρώτο (με στοιχεία νηολογίου SX-BNC, c/n 1036) στην Piaggio America Inc., Greenville, SC, ως N126PA και μετά στην Promotional Researchers Inc., Charlottesville, VA, ως N785JH, ενώ το δεύτερο (SX-BND, c/n 1038) στην Piaggio America Inc. Greenville, SC, ως N122PA.

Τραγελαφικές ιστορίας ελληνικής κρατικής παραφροσύνης….



Φώτης Σαραντόπουλος
(https://www.facebook.com/Fotis.M.Sarantopoulos)


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου